vکمیته اخلاق پزشکی و رفتار حرفهای
اعضاء ثابت :
1- آقای دکتر عبادی ( قائم مقام بیمارستان )
2- آقای دکتر سیامک کاشفی مهر ( رئیس کمیته )
3- آقای دکتر عاصم ( مسئول فنی و ایمنی بیمارستان )
4- آقای دکتر کریمی ( مدیر داخلی )
5- خانم صلاحلی (مدیریت خدمات پرستاری )
6- خانم فاضلي فرد ( دبيركميته و مسئول بهبود کیفیت)
7- خانم رضائي ( سوپروایزر اخلاق بالینی وکارشناس هماهنگ کننده ایمنی بیمار)
8- خانم شاهمرادیان ( سوپروایزر کنترل عفونت )
9- آقای سعید رحیم ( سوپروایزر آموزشی )
اعضاء موقت:
*مسئولین بخشهای درمانی و غیردرمانی به صلاح دید رئیس کمیته
شرح وظایف کمیته اخلاق پزشکی و رفتار حرفهای :
وظایف کميته اخاق بيمارستانی:
الف ) برنامه ریزی و راهبری:
تدوی و اجراي برنامه ارتقا رعایت استانداردهاي اخالق بالينی در بيمارستان
مميزي اخلاقی ضوابط بيمارستان به لحاظ رعایت موازی اخلاق حرفه ای
تدوین ، مميزي و بهبود خط مشی ها، فرآیندها و دستورالعملهاي اخلاقی و نظارت بر اجراي آن
پيشنهاد راه حلهایی براي توزیع عادالانه منابع و ارائه پيشنهاد به سایر بخشهاي مرتبط
ب) پایش و نظارت:
بررسی گزارشهاي مرتبط با سنجه هاي حقوق بيمار در اعتباربخشی بيمارستان و ارائه بازخورد مناسب
بررسی گزارشهاي مرتبط با وضعيت رعایت ضوابط اخلاق حرفه اي از سوي حرفه مندان در بيمارستان و ارائه بازخورد مناسب
بررسی گزارشهاي مرتبط با شکایات وارده مرتبط با اخالق حرفه اي در بيمارستان و ارائه بازخورد مناسب
پایش رعایت حقوق آزمودنی ها در پژوهشهاي جاري در بيمارستان
پایش وضعيت مدیریت تعارض منافع در بيمارستان
نظارت بر حس اجراي منشور حقوق بيماران
ج ) آموزش و پژوهش:
آموزش اخلاق حرفه اي به فراگيران و کليه ي شاغلين بيمارستان
برنامه ریزي، اجرا و ارزیابی برنامه آموزش اخلاق حرفه اي براي فراگيران و ارائه دهندگان خدمات سلامت در بيمارستان متناسب با نيازسنجی هاي انجام شده
آشنا کردن بيماران و همراهان آنها با حقوق و تکاليف خود در بيمارستان
انجام و حمایت از پژوهشهاي مرتبط با اخلاق حرفه اي و حقوق بيمار
د) ارائه خدمت:
ارائه مشاوره اخلاقی به مدیریت و حرفه مندان بيمارستان در برخورد با چالشها و کشمکشهاي اخلاقی
ارائه مشاوره اخلاق بالينی به بيماران و همراهان آنها در تصميمگيري
ارائه مشاوره به حرفه مندان
ارائه مشاوره در بررسی پرونده هاي تخلفات اخلاق حرفه اي ارجاعی از واحدهاي مختلف بيمارستان
هدف:هدف از تشکیل این کمیته پیادهسازی هرچه بهتر ارزشهای متعالی انسانی، رعایت و احترام به حقوق گیرندگان خدمت، سنجش میزان رضایتمندی بیماران و همراهان و تلاش برای افزایش آن میباشد.